Nówka założona 2 tygodnie temu, wygląda na to, że pokazuje dobre info (poprzedni trochę zawyżał).
Wypalanie DPF - jak to przerwać ;)
- shadow
- Bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
- Skąd: Trojmiasto
- Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
daj moze korekcje wtryskow i punkty kalibracji dawniej bip (w moim od ide01387) moze tam cos nie halo i leja wtryski generując temperaturę wypalania dpf 

- shadow
- Bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
- Skąd: Trojmiasto
- Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011
Hej!
W końcu udało mi się zebrać komplet danych i wrzucić do jednego Excelka !;)
Ponieważ na forum nie mogę dodać Excelka więc jest do pobrania tutaj:
https://www.dropbox.com/s/z0j4vvnscmg5j ... 2019v1.xls
Jestem niezmiernie Ciekaw Waszych sugestii - zrobiłem chyba ze 100 km by zebrać tyle informacji za pomocą powolnego jak cholera programu, który mam;)
Najlepszego!
W końcu udało mi się zebrać komplet danych i wrzucić do jednego Excelka !;)
Ponieważ na forum nie mogę dodać Excelka więc jest do pobrania tutaj:
https://www.dropbox.com/s/z0j4vvnscmg5j ... 2019v1.xls
Jestem niezmiernie Ciekaw Waszych sugestii - zrobiłem chyba ze 100 km by zebrać tyle informacji za pomocą powolnego jak cholera programu, który mam;)
Najlepszego!
- pisula1
- Pasjonat
- Posty: 496
- Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
- Skąd: Lubin
- Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS
Zrób jak mówi @cinek ...zrób logi VCDS-em , zamieść je tutaj http://vaglogi.pl/ i na pewno będzie to czytelniejsze .
- shadow
- Bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
- Skąd: Trojmiasto
- Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011
Niestety na kompie, na którym miałem VCDS, padł mi dysk i na razie mam tylko ODISa... ;(pisula1 pisze: ↑19 wrz 2019, 20:00Zrób jak mówi @cinek ...zrób logi VCDS-em , zamieść je tutaj http://vaglogi.pl/ i na pewno będzie to czytelniejsze .
Tak czy inaczej na załączonych pomiarach widać wariujące ilości sadzy w DPF (obliczone), które zmieniają się z kilometra na kilometr. Jak jak pisałem czujnik różnicy ciśnienia w wydechu jest nowy bo wskazania poprzedniego wydawały mi się trochę dziwne (pomijając fakt, że na wyłączonym silniku wskazywał kilkanaście hPa).
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
daj diagnostyke wtryskow z vcds niemasz org kup se klona to duzo tansze niz jezdzenie po mechanikach
ps... ok odczytalem nie widac problemow we wtryskach 


- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
ale w odczycie jest:
Particle filter, kilometers since last regeneration IDE00436
- MAS00194 2009724 m
czyli ostatnia regeneracja filtra byla 2009 kilometrów temu wiec w czym problem?
Particle filter, kilometers since last regeneration IDE00436
- MAS00194 2009724 m
czyli ostatnia regeneracja filtra byla 2009 kilometrów temu wiec w czym problem?

- shadow
- Bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
- Skąd: Trojmiasto
- Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011
Tak, to sugestywna informacja i pozornie oczywista diagnoza;) (też miałem taką refleksję po zobaczeniu pierwszego pomiaru) ale zerknij pls na kolejne zakładki excelka:
1/ pierwszy odczyt - silnik na postoju, tuż przed wypalaniem serwisowym (wcześniej były wielokrotne przejazdy trasą i wypalanie, regeneracja filtra, skasowanie kalibracji nowego czujnika ciśnienia, skasowanie kalibracji DPFa, itp.)
Particle filter, soot mass measured IDE00435 (MAS00194) = 20.45 g
Particle filter, oil ash volume IDE00433 (MAS00194) = 0.15 L
Particle filter, soot mass calculated IDE00434 (MAS00194) = 34.27 g
Particle filter, kilometers since last regeneration IDE00436 (MAS00194) = 1.969.724 m
Charge limit for field regeneration IDE01408 (MAS00194) = 34.16 g
Particle filter, fuel consumption since last regeneration IDE01407 (MAS00194) = 24.06 L
Mamy 1.969 km na 24 litrach paliwa? chciałbym
2/ drugi odczyt - pół godziny później, po wypalaniu serwisowym
Particle filter, soot mass measured IDE00435 (MAS00194) = 4.79 g
Particle filter, soot mass calculated IDE00434 (MAS00194) = 3.82 g
Particle filter, oil ash volume IDE00433 (MAS00194) = 0.15 L
Particle filter, kilometers since last regeneration IDE00436 (MAS00194) = 0 m
Charge limit for field regeneration IDE01408 (MAS00194) = 34.16 g
Particle filter, fuel consumption since last regeneration IDE01407 (MAS00194) = 0.09 L
Mamy teraz 0 przebiegu po regeneracji (jest to tuż po wypalaniu serwisowym na postoju) i 0.09 litra spalonego paliwa - ma sens.
3/ trzeci odczyt, dwa dni później i jakieś 30-40km od wypalania serwisowego
Particle filter, soot mass measured IDE00435 (MAS00194) = 7.8 g
Particle filter, soot mass calculated IDE00434 (MAS00194) = 15.63 g
Particle filter, oil ash volume IDE00433 (MAS00194) = 0.15 L
Particle filter, kilometers since last regeneration IDE00436 (MAS00194) = 2.008.702 m
Charge limit for field regeneration IDE01408 (MAS00194) = 34.16 g
Particle filter, fuel consumption since last regeneration IDE01407 (MAS00194) = 24.56 L
Jeśli przebieg od ostatniej regeneracji (tj. IDE01408) w drugim pomiarze był do bani, to różnica między tym a pierwszym pomiarem się zgadza - około 40km. Ale nie ma możliwości bym w tym czasie spalił 24 litry paliwa... No i filtr się zapełnił w 1/3 przez te 40km? Niewiarygodne.
4/ czwarty odczyt, chwilę po odczycie nr 3
Particle filter, soot mass measured IDE00435 (MAS00194) = 20.99 g
Particle filter, soot mass calculated IDE00434 (MAS00194) = 34.32 g
Particle filter, oil ash volume IDE00433 (MAS00194) = 0.15 L
Particle filter, kilometers since last regeneration IDE00436 (MAS00194) = 2.009.724 m
Charge limit for field regeneration IDE01408 (MAS00194) = 34.16 g
Particle filter, fuel consumption since last regeneration IDE01407 (MAS00194) = 24.08 L
Przebieg się prawie nie zmienił (przejechałem 1km), co jest prawdą, ale filtr się zapełnił do maksimum w tym czasie? No i paliwa przybywało w zbiorniku na tym dystansie...
5/ no i piąty odczyt, chwilę później ruszyłem w drogę
Particle filter, soot mass measured IDE00435 (MAS00194) = 4.4 g
Particle filter, soot mass calculated IDE00434 (MAS00194) = 7.13 g
Particle filter, oil ash volume IDE00433 (MAS00194) = 0.15 L
Particle filter, kilometers since last regeneration IDE00436 (MAS00194) = 3.316 m
Charge limit for field regeneration IDE01408 (MAS00194) = 34.16 g
Particle filter, fuel consumption since last regeneration IDE01407 (MAS00194) = 0.11 L
Wynik wygląda sensownie i wygląda bardzo podobnie do tego z 3-go pomiaru, bezpośrednio po wypalaniu serwisowym.
Nie wiem jak Wy, ale ja na chwilę obecną nie mogę wykminić w tym logiki...
1/ pierwszy odczyt - silnik na postoju, tuż przed wypalaniem serwisowym (wcześniej były wielokrotne przejazdy trasą i wypalanie, regeneracja filtra, skasowanie kalibracji nowego czujnika ciśnienia, skasowanie kalibracji DPFa, itp.)
Particle filter, soot mass measured IDE00435 (MAS00194) = 20.45 g
Particle filter, oil ash volume IDE00433 (MAS00194) = 0.15 L
Particle filter, soot mass calculated IDE00434 (MAS00194) = 34.27 g
Particle filter, kilometers since last regeneration IDE00436 (MAS00194) = 1.969.724 m
Charge limit for field regeneration IDE01408 (MAS00194) = 34.16 g
Particle filter, fuel consumption since last regeneration IDE01407 (MAS00194) = 24.06 L
Mamy 1.969 km na 24 litrach paliwa? chciałbym

2/ drugi odczyt - pół godziny później, po wypalaniu serwisowym
Particle filter, soot mass measured IDE00435 (MAS00194) = 4.79 g
Particle filter, soot mass calculated IDE00434 (MAS00194) = 3.82 g
Particle filter, oil ash volume IDE00433 (MAS00194) = 0.15 L
Particle filter, kilometers since last regeneration IDE00436 (MAS00194) = 0 m
Charge limit for field regeneration IDE01408 (MAS00194) = 34.16 g
Particle filter, fuel consumption since last regeneration IDE01407 (MAS00194) = 0.09 L
Mamy teraz 0 przebiegu po regeneracji (jest to tuż po wypalaniu serwisowym na postoju) i 0.09 litra spalonego paliwa - ma sens.
3/ trzeci odczyt, dwa dni później i jakieś 30-40km od wypalania serwisowego
Particle filter, soot mass measured IDE00435 (MAS00194) = 7.8 g
Particle filter, soot mass calculated IDE00434 (MAS00194) = 15.63 g
Particle filter, oil ash volume IDE00433 (MAS00194) = 0.15 L
Particle filter, kilometers since last regeneration IDE00436 (MAS00194) = 2.008.702 m
Charge limit for field regeneration IDE01408 (MAS00194) = 34.16 g
Particle filter, fuel consumption since last regeneration IDE01407 (MAS00194) = 24.56 L
Jeśli przebieg od ostatniej regeneracji (tj. IDE01408) w drugim pomiarze był do bani, to różnica między tym a pierwszym pomiarem się zgadza - około 40km. Ale nie ma możliwości bym w tym czasie spalił 24 litry paliwa... No i filtr się zapełnił w 1/3 przez te 40km? Niewiarygodne.
4/ czwarty odczyt, chwilę po odczycie nr 3
Particle filter, soot mass measured IDE00435 (MAS00194) = 20.99 g
Particle filter, soot mass calculated IDE00434 (MAS00194) = 34.32 g
Particle filter, oil ash volume IDE00433 (MAS00194) = 0.15 L
Particle filter, kilometers since last regeneration IDE00436 (MAS00194) = 2.009.724 m
Charge limit for field regeneration IDE01408 (MAS00194) = 34.16 g
Particle filter, fuel consumption since last regeneration IDE01407 (MAS00194) = 24.08 L
Przebieg się prawie nie zmienił (przejechałem 1km), co jest prawdą, ale filtr się zapełnił do maksimum w tym czasie? No i paliwa przybywało w zbiorniku na tym dystansie...
5/ no i piąty odczyt, chwilę później ruszyłem w drogę
Particle filter, soot mass measured IDE00435 (MAS00194) = 4.4 g
Particle filter, soot mass calculated IDE00434 (MAS00194) = 7.13 g
Particle filter, oil ash volume IDE00433 (MAS00194) = 0.15 L
Particle filter, kilometers since last regeneration IDE00436 (MAS00194) = 3.316 m
Charge limit for field regeneration IDE01408 (MAS00194) = 34.16 g
Particle filter, fuel consumption since last regeneration IDE01407 (MAS00194) = 0.11 L
Wynik wygląda sensownie i wygląda bardzo podobnie do tego z 3-go pomiaru, bezpośrednio po wypalaniu serwisowym.
Nie wiem jak Wy, ale ja na chwilę obecną nie mogę wykminić w tym logiki...
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
wyglada na to akby nie konczyl prawidlowo wypalania ale co mnie zastanawia to masz oil ash volume IDE00433 (MAS00194) = 0.15 L czyli w polowie zapelniony dpf jesli bys prawidłowo przeprowadzil adaptacje dpf po wymianie to powinno byc 0
ile km minelo po adaptacji filtra?

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- shadow
- Bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
- Skąd: Trojmiasto
- Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011
Nie więcej niż 300 km...cinek pisze: ↑20 wrz 2019, 7:43wyglada na to akby nie konczyl prawidlowo wypalania ale co mnie zastanawia to masz oil ash volume IDE00433 (MAS00194) = 0.15 L czyli w polowie zapelniony dpf jesli bys prawidłowo przeprowadzil adaptacje dpf po wymianie to powinno byc 0ile km minelo po adaptacji filtra?