Wypalanie DPF - jak to przerwać ;)

Awatar użytkownika
shadow
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
Skąd: Trojmiasto
Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011

Re: Wypalanie DPF - jak to przerwać ;)

#11

Post autor: shadow » 17 wrz 2019, 23:32

Vreshcor pisze:
17 wrz 2019, 21:02
Moze czujnik roznicy zepsuty i pokazuje czasem bzdury , zaobserwuj przyrost zapelnienia .
Nówka założona 2 tygodnie temu, wygląda na to, że pokazuje dobre info (poprzedni trochę zawyżał).

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#12

Post autor: cinek » 18 wrz 2019, 8:19

daj moze korekcje wtryskow i punkty kalibracji dawniej bip (w moim od ide01387) moze tam cos nie halo i leja wtryski generując temperaturę wypalania dpf :mrgreen:

Awatar użytkownika
shadow
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
Skąd: Trojmiasto
Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011

#13

Post autor: shadow » 19 wrz 2019, 19:36

Hej!

W końcu udało mi się zebrać komplet danych i wrzucić do jednego Excelka !;)

Ponieważ na forum nie mogę dodać Excelka więc jest do pobrania tutaj:

https://www.dropbox.com/s/z0j4vvnscmg5j ... 2019v1.xls

Jestem niezmiernie Ciekaw Waszych sugestii - zrobiłem chyba ze 100 km by zebrać tyle informacji za pomocą powolnego jak cholera programu, który mam;)

Najlepszego!

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 496
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#14

Post autor: pisula1 » 19 wrz 2019, 20:00

Zrób jak mówi @cinek ...zrób logi VCDS-em , zamieść je tutaj http://vaglogi.pl/ i na pewno będzie to czytelniejsze .

Awatar użytkownika
shadow
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
Skąd: Trojmiasto
Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011

#15

Post autor: shadow » 19 wrz 2019, 20:33

pisula1 pisze:
19 wrz 2019, 20:00
Zrób jak mówi @cinek ...zrób logi VCDS-em , zamieść je tutaj http://vaglogi.pl/ i na pewno będzie to czytelniejsze .
Niestety na kompie, na którym miałem VCDS, padł mi dysk i na razie mam tylko ODISa... ;(

Tak czy inaczej na załączonych pomiarach widać wariujące ilości sadzy w DPF (obliczone), które zmieniają się z kilometra na kilometr. Jak jak pisałem czujnik różnicy ciśnienia w wydechu jest nowy bo wskazania poprzedniego wydawały mi się trochę dziwne (pomijając fakt, że na wyłączonym silniku wskazywał kilkanaście hPa).

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#16

Post autor: cinek » 19 wrz 2019, 21:57

daj diagnostyke wtryskow z vcds niemasz org kup se klona to duzo tansze niz jezdzenie po mechanikach
:roll: ps... ok odczytalem nie widac problemow we wtryskach :roll:

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#17

Post autor: cinek » 19 wrz 2019, 22:11

ale w odczycie jest:
Particle filter, kilometers since last regeneration IDE00436
 -  MAS00194 2009724 m
czyli ostatnia regeneracja filtra byla 2009 kilometrów temu wiec w czym problem? :roll:

Awatar użytkownika
shadow
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
Skąd: Trojmiasto
Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011

#18

Post autor: shadow » 19 wrz 2019, 23:18

Tak, to sugestywna informacja i pozornie oczywista diagnoza;) (też miałem taką refleksję po zobaczeniu pierwszego pomiaru) ale zerknij pls na kolejne zakładki excelka:

1/ pierwszy odczyt - silnik na postoju, tuż przed wypalaniem serwisowym (wcześniej były wielokrotne przejazdy trasą i wypalanie, regeneracja filtra, skasowanie kalibracji nowego czujnika ciśnienia, skasowanie kalibracji DPFa, itp.)

Particle filter, soot mass measured IDE00435 (MAS00194) = 20.45 g
Particle filter, oil ash volume IDE00433 (MAS00194) = 0.15 L
Particle filter, soot mass calculated IDE00434 (MAS00194) = 34.27 g
Particle filter, kilometers since last regeneration IDE00436 (MAS00194) = 1.969.724 m
Charge limit for field regeneration IDE01408 (MAS00194) = 34.16 g
Particle filter, fuel consumption since last regeneration IDE01407 (MAS00194) = 24.06 L

Mamy 1.969 km na 24 litrach paliwa? chciałbym ;)

2/ drugi odczyt - pół godziny później, po wypalaniu serwisowym

Particle filter, soot mass measured IDE00435 (MAS00194) = 4.79 g
Particle filter, soot mass calculated IDE00434 (MAS00194) = 3.82 g
Particle filter, oil ash volume IDE00433 (MAS00194) = 0.15 L
Particle filter, kilometers since last regeneration IDE00436 (MAS00194) = 0 m
Charge limit for field regeneration IDE01408 (MAS00194) = 34.16 g
Particle filter, fuel consumption since last regeneration IDE01407 (MAS00194) = 0.09 L

Mamy teraz 0 przebiegu po regeneracji (jest to tuż po wypalaniu serwisowym na postoju) i 0.09 litra spalonego paliwa - ma sens.

3/ trzeci odczyt, dwa dni później i jakieś 30-40km od wypalania serwisowego

Particle filter, soot mass measured IDE00435 (MAS00194) = 7.8 g
Particle filter, soot mass calculated IDE00434 (MAS00194) = 15.63 g
Particle filter, oil ash volume IDE00433 (MAS00194) = 0.15 L
Particle filter, kilometers since last regeneration IDE00436 (MAS00194) = 2.008.702 m
Charge limit for field regeneration IDE01408 (MAS00194) = 34.16 g
Particle filter, fuel consumption since last regeneration IDE01407 (MAS00194) = 24.56 L

Jeśli przebieg od ostatniej regeneracji (tj. IDE01408) w drugim pomiarze był do bani, to różnica między tym a pierwszym pomiarem się zgadza - około 40km. Ale nie ma możliwości bym w tym czasie spalił 24 litry paliwa... No i filtr się zapełnił w 1/3 przez te 40km? Niewiarygodne.

4/ czwarty odczyt, chwilę po odczycie nr 3

Particle filter, soot mass measured IDE00435 (MAS00194) = 20.99 g
Particle filter, soot mass calculated IDE00434 (MAS00194) = 34.32 g
Particle filter, oil ash volume IDE00433 (MAS00194) = 0.15 L
Particle filter, kilometers since last regeneration IDE00436 (MAS00194) = 2.009.724 m
Charge limit for field regeneration IDE01408 (MAS00194) = 34.16 g
Particle filter, fuel consumption since last regeneration IDE01407 (MAS00194) = 24.08 L

Przebieg się prawie nie zmienił (przejechałem 1km), co jest prawdą, ale filtr się zapełnił do maksimum w tym czasie? No i paliwa przybywało w zbiorniku na tym dystansie...

5/ no i piąty odczyt, chwilę później ruszyłem w drogę

Particle filter, soot mass measured IDE00435 (MAS00194) = 4.4 g
Particle filter, soot mass calculated IDE00434 (MAS00194) = 7.13 g
Particle filter, oil ash volume IDE00433 (MAS00194) = 0.15 L
Particle filter, kilometers since last regeneration IDE00436 (MAS00194) = 3.316 m
Charge limit for field regeneration IDE01408 (MAS00194) = 34.16 g
Particle filter, fuel consumption since last regeneration IDE01407 (MAS00194) = 0.11 L

Wynik wygląda sensownie i wygląda bardzo podobnie do tego z 3-go pomiaru, bezpośrednio po wypalaniu serwisowym.

Nie wiem jak Wy, ale ja na chwilę obecną nie mogę wykminić w tym logiki...

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#19

Post autor: cinek » 20 wrz 2019, 7:43

wyglada na to akby nie konczyl prawidlowo wypalania ale co mnie zastanawia to masz oil ash volume IDE00433 (MAS00194) = 0.15 L czyli w polowie zapelniony dpf jesli bys prawidłowo przeprowadzil adaptacje dpf po wymianie to powinno byc 0 :roll: ile km minelo po adaptacji filtra?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
shadow
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
Skąd: Trojmiasto
Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011

#20

Post autor: shadow » 20 wrz 2019, 9:25

cinek pisze:
20 wrz 2019, 7:43
wyglada na to akby nie konczyl prawidlowo wypalania ale co mnie zastanawia to masz oil ash volume IDE00433 (MAS00194) = 0.15 L czyli w polowie zapelniony dpf jesli bys prawidłowo przeprowadzil adaptacje dpf po wymianie to powinno byc 0 :roll: ile km minelo po adaptacji filtra?
Nie więcej niż 300 km...

ODPOWIEDZ